kransbindning

Igår var både jag och mamma lediga. Därför hade jag lovat henne att baka scones till frukost kvällen innan. Tror ni jag lyckades med det? Halvt. Vaknade inte av min väckarklocka och när jag klev upp hade hon redan ätit. Men hon var snäll och åt en gång till när jag långt om länge lyckats dra ihop en sats deg och smällt in bullarna i ugnen. Sedan ägnades onsdagen till pluggande innan det var dags för kransbindningskurs senare på kvällen. Där lärde vi oss att binda kransar från grunden och pyntade sedan dem efter egen smak samtidigt som vi fikade på lussebullar och drack glögg. En tjuvstart på julen. 
 
Började dagen med pannkakor hemma hos angelic idag innan jag for hem för att studera IGEN. Hade en aning bråttom då det var mycket att läsa och för lite tid att göra det på. Hade behövt några timmar till på dyngnet för att hinna med. Ikväll hoppade jag in på jobbet några timmar. Även där är mycket att göra och tiden bara springer ifrån mig. Känns inte som att jag hann med någonting under mina fem timmar nere i affären. Imorgon har vi en heldag i skolan. Sen ska jag äntligen ta det lite lugnt. Efterlängtade helg. Du är mer än välkommen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

idanilson.blogg.se

Ibland undrar jag varför jag ens har en blogg...

RSS 2.0