Träningsdagbok

Förra veckans träningspass som varvades med löpning

Måndag:

För att komma igång: rörlighet med en pinne

Uppvärmning: 

- 20 sek hopprep, 20 sek sprattelgubbe, 20 sek hopprep, 20 sek sprattelgubbe
- 20 sek hopprep, 20 sek skidhopp, 20 sek hopprep, 20 sek skidhopp

Ben: 

- tre varv: 1. håll en kettlebell i varje hand och knäböj fem gånger så de nuddar i marken, gå 10 meter, knäböj fem gånger så de nuddar i marken, gå  10 meter. 2. 12 upphopp med en kettlebell
- tre varv: 20 sek utfallshopp, 20 sek air squats, 20 sek vila
- tre varv: 30 sek jägarvila, 10 sek upphopp, skaka benen snabbt

Armar: 

- fyra varv: 10 axelpress bakom nacken, 10 axelpress framför huvudet, 10 drag till hakan, 10 stående rodd, 10 triceps, 10 blottare

Avslutning: 

- kör med en kompis - sex min. Den ena kör åtta slamball och under tiden gör den andra fällknivar. Sedan byter man hela tiden. 

Onsdag:

Uppvärmning: 

Kör så många varv du hinner med:

- bearcrawl två länger på brottarmatta
- höga knän två längder på brottarmatta
- 10 sprattelgubbe 

på åtta min. Börja lätt och öka takten efter hand som du känner att du är varm. 

Uthållighet: 

Två varv med 1 min på varje övning 

- air bike
- knäböj med kettlebell 
- slamball
- thusters
- burpees
- armhävningar 

Två varv med 1 min på varje övning

- utfall med vikt över huvudet
- wallball
- sumo deadlift 
- snabba fötter upp på ett däck
- axelpress 
- rodd i maskin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

idanilson.blogg.se

Ibland undrar jag varför jag ens har en blogg...

RSS 2.0